دی بالأخره حضوری زد ! رونمایی از دی به سبک سریع و خشن !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و  وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ برای سه شنبه و چهارشنبه آسمان استان صاف تا نیمه ابریه گاهی ابری و در بعضی ساعات علی الخصوص شامگاه ، بامداد و سر صبح و برخی مناطق با احتمال مه . با عبور امواج کم و بیش ناپایدار از تراز های میانی و فوقانی جو ، خصوصا اواخر وقت چهارشنبه ، در برخی نقاط استان خاصه ارتفاعات غربی شانس رگبار های پراکنده وجود داره .

اما با استقرار سردچالی فعال در حوزه دریا سیاه و حرکت اون به سمت شرق ، از بعد از ظهر و شب پنجشنبه ، از غرب به شرق استان شاهد تراکم ابر ، وزش باد نسبتا شدید ( در برخی نقاط با تندباد های شدید ) ، توفانی شدن دریا ، بارندگی رگباری ( در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر ) ، کاهش محسوس دما و احتمال تگرگ خواهیم بود . این سامانه اواخر وقت جمعه و یا اوایل وقت شنبه ، به فعالیت خودش در مازندران خاتمه میده .

اما با توجه به کاهش دما سریعِ سامانه ، سطح برف روز جمعه به 500 متر خواهد رسید و برای دامنه ها و جلگهِ دور از دریا ، برای دقایقی ، احتمال مخلوط باران و برف و یا برفابه وجود داره که در رابطه با شدت سرما ، زمان ورود و خروج و جزئیات سامانه در اطلاعیه بعدی با دقت بیشتری بحث خواهد شد .

با توجه به سرعت بالا سامانه و جریانات غربی و شمال غربی سطح زمین ، اوج ریزش ها در نیمه شرقی استان پیش بینی میشه .

 

در زیر هم نحوه ورود سردچال مذکور رو برای روز پنجشنبه از دید مدل ECMWF ملاحظه می فرمائید :

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای دیارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا استان ,سامانه ,دریا ,غربی ,احتمال ,مازندران ,برخی نقاط ,وجود داره ,استان مازندران ,بالأخره حضوری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بازخوان تخفیف ویژه فرش ماشینی 700 شانه interior-design11 ایران تالار , معرفی هتل و تالار های مسافرتی گردو چت|چت گردو| با مدیریت محسن رادیو مازند وصیت شهید