پیش بینی فصلی زمستان 1399 !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و  وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ در این پست ما تصمیم گرفتیم که به پیش بینی فصلی زمستان 1399 در استان مازندران بپردازیم . در این پست ما ابتدا به بررسی فصل زمستان 1399 از طریق مراکز پیش بینی فصلی میپردازیم و بعد از اون از طریق شاخص های دورپیوندی . فقط خواهش داریم که به تک تک کلمات توجه ویژه کنید .

 

پیش بینی فصلی زمستان 1399 از دید مراکز پیش بینی فصلی :

 

خب ؛ ما اگه بخوایم ماه دی رو به ژانویه ، ماه بهمن رو به فوریه و ماه اسفند رو به مارس نسبت بدیم ، از دید غالب مراکز پیش بینی فصلی ، بارش ها نرمال تا کمتر از نرمال و دما نرمال تا سردتر از نرمال برآورد شده . از طرفی ارتفاع تراز میانی و فشار سطح زمین هم بیشتر از نرمال دیده میشه که حکایت از استقرار سامانه بلاکینگ در شمال دریا مازندران داره .

در زیر هم میانگین پیش بینی فصلی ژاپن رو برای ماه های ژانویه تا مارس مشاهده می فرمائید :

 

 

پیش بینی فصلی زمستان 1399 از دید شاخص های دورپیوندی :

 

ابتدا در زیر پیش بینی برخی شاخص های دورپیوندی رو برای ماه های آتی مشاهده می فرمائید :

 

 

ما اومدیم سالی رو که وضعیت شاخص ها مطابق این پیش بینی بوده انتخاب کردیم که 1955 بوده و وضعیت دمایی و بارشی دو ایستگاه نیمه غربی ( رامسر ) و نیمه شرقی ( بابلسر ) استان رو در سال 1955 برای شما قرار دادیم . البته چون ایستگاه رامسر از اواخر 1955 آمارش منتشر شده ، بنابراین فقط میانگین بلند مدت دما و بارش برای این ایستگاه ذکر شده .

 

 

در زیر پیش بینی وضعیت دمایی آب دریا مازندران رو در 3 ماه مذکور از دید مدل ژاپن مشاهده می کنید که دما آب دریا مازندران نرمال تا بالا نرمال دیده میشه .

 

 

نتیجه گیری کلی :

 

خب ؛ به جهت کلی انتظار میره ، فراوانی موج های شرقی در نیمه اول زمستان از شانس بیشتری برخوردار باشن و این بدین معنا نیست که موج های غربی نفوذ نکنن . در نیمه دوم زمستان اکثر موج ها غربی هستن . دما در کشور های شرق دریا سردتر از نرمال دیده میشه . فشار سطح زمین در راستا دریا مازندران بیشتر از نرمال دیده میشه . در شمال دریا مازندران هم عموما پرارتفاع مستقر هست . این نکات به معنای این هست که احتمال ناهنجاری منفی دمایی خصوصا در نیمه اول زمستان محتمله . اما بارش ها در غالب مدل ها کمتر از نرمال دیده شده و این مفهوم رو میرسونه که درسته دوره های خوب بارشی رو داریم اما بعضا با بلاک بارشی هم رو به رو هستیم خصوصا در اواسط زمستان . من حیث المجموع بارش ها در حوالی نرمال برخی نقاط بیشتر از نرمال هست اما دما نرمال تا سردتر از نرمال خصوصا در نیمه اول زمستان .

 

ان شاءالله به زودی با بررسی هفته به هفته ماه دی در خدمت شما خواهیم بود .

 

* فراموش نشه که حداکثر صحت پیش بینی های فصلی %70 خواهد بود .

*** ما فقط پیش بینی می کنیم ؛ همه چیز دست خداست ***
*** در مصرف آب صرفه جویی کنید و نسبت به هدر رفتن آب احساس مسئولیت کنید ***

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 


هواشناسی بابلسر فورکا بینی ,نرمال ,مازندران ,زمستان ,فصلی ,دریا ,بینی فصلی ,دریا مازندران ,نرمال دیده ,دیده میشه ,استان مازندران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فیلم و سریال بچینگ ...پیونگ ... بلوک زن ...آسفالت طب اسلامی کاغذ ستاره البرز نرم افزاری فردیس ذهن نخست DEJECT HAPPY LIFE