راهنمای :

یکی از سخت ترین های لوازم منزل برای خانم ها مبلمان است. انصافا هم انتخاب میان انواع مبلمان چوبی و راحتی و چرمی و استیل کار بسیار دشواری است ضمن اینکه هر کدام از اینها انواع و اقسام طرح و رنگ ها را شامل می شوند و می توانند هر سلیقه ای را در بر بگیرند و اگر شما خوش پسند و خوش سلیقه باشید چه بسا دلتان بخواهد تمام طرح و رنگ ها را داشته باشید، اما از آنجایی که آپارتمان های کوچک امروزی اجازه چیدن چند دست مبل را به شما نمی دهد یا محدودیت های مالی باعث می شود شما به انتخاب یک طرح و یک رنگ راضی شوید باید در مورد انواع و اقسام مبلمان اطلاعات کافی و جامع داشته باشید تا از تان پشیمان نشوید.

 

مبلمان چوبی

در مبلمان چوبی نوع چوب بکار رفته بسیار مهم است در درجه اول اینکه تمام قسمت های مبل از یک نوع چوب کار شده باشد یا اگر دو نوع است از چوب هایی باشد که میزان مقاومت آنها در یک سطح باشد، مورد دیگری که در مورد چوب اهمیت دارد میزان گره های چوب است، هرچه گره های چوب کمتر باشد بهتر است، البته متاسفانه بیشتر مبل ها با چوب روسی که گره های زیادی هم دارد، ساخته می شود و مقاومت مبل را تحت تاثیر قرار می دهد.در مبلمان چوبی یکی از مهم ترین چیزهایی که باید به آن دقت کنید محل های اتصال قطعات به هم است که باید کاملا متصل و چفت باشد. در مورد رنگی که روی مبلمان چوبی زده می شود حواستان باشد رنگ شفاف باشد، گاهی قبل از رنگ کردن قسمت های ترک و درزها را با بتونه پر می کنند و بعد روی آن رنگ می زنند و اصلا هم دیده نمی شود و این بعدها به شکستن مبل از همان قسمت منجر می شود.

 

مبلمان راحتی

مبل راحتی معمولا دو نوع است یکی مبلمانی که کاملا راحتی است برای استراحت کاربرد دارد و بیشتر استفاده شخصی می شود و نوع دیگر که نیمه راحت است و تا حدی رسمی و برای پذیرایی از مهمان مناسب است. مبل های راحتی تنوع بسیاری دارند و از آنجایی که اغلب تماما پارچه ظاهر آن را تشکیل می دهد طراحان خلاق با ترکیب انواع پارچه های خوش نقش و نگار مبل های زیبایی طراحی کرده اند و مهم تر اینکه به لحاظ هارمونی و هماهنگی با فضاها و دکوراسیون های مختلف دست شما بازتر است و انتخاب راحت تری خواهید داشت. مبل های چرمی هم دسته از مبلمان راحتی اند که با چرم پوشش داده می شوند.علاوه بر طرح و رنگ پارچه مبلمان راحتی در اشکال مختلف گرد و مبل راحتی ال (L) و… باعث می شود شما بتوانید در هر زاویه ای از منزل تان این مبل ها را جا بدهید و از فضا به بهترین شکل استفاده کنید. برای خانه های تجملی و با دکوراسیون های لوکس و رسمی شاید خیلی مبلمان راحتی مناسب نباشد. یکی از مهم ترین مزایای مبلمان راحتی قابلیت شست وشو و راحت تمیز شدن این مبل هاست که شما با بخارشوی یا شامپو فرش یا هر طریق دیگر خیلی راحت می توانید آنها را تمیز کنید یا در صورت مندرس شدن روکش آنها را تعویض و تنوع هم ایجاد کنید.

 

مبلمان استیل

مبل های استیل رسمی تر از مبل های راحتی اند پایه های چوبی دارند و به طور کلی ترکیبی از چوب و پارچه اند، پشتی این مبل ها صاف و کمی بلند است و به خاطر پایه های بلند شان نشست و برخاست را برای مهمان راحت تر می کنند و مبل های سلطنتی هم در این گروه قرار می گیرند.

 مبل تختخواب شو

امروزه استفاده از مبل تخت خواب شو به علت کم شدن مساحت خانه ها، افزایش چشمگیری داشته است و باعث استفاده بهینه از فضای موجود در اتاق می شود. به راحتی می توانید اتاق نشیمن خود را با انتخاب یک مبل تخت خواب شو به یک اتاق خواب و استراحت مناسب تبدیل کنید.

نکاتی که پیش از باید بدانید

اندازه و فضایی که قرار است مبلمان را در آن مکان قرار دهید، علاوه بر فضای داخلی آپارتمان حتما به عرض راه پله، فضای راهروها و اندازه درب ورودی هم دقت کنید ضمن اینکه هنگام به سبک و سنگینی مبلمان و راحتی حمل ونقل آن هم توجه کنید. مبل های بسیار بزرگ، بزرگ ترین دردسر شما هنگام اسباب کشی خواهند بود.

از نظر هزینه ای حتما قبل از اقدام به میزان بودجه تان را برآورد کنید و حتما چند نمونه مطابق با بودجه تان در نظر داشته باشید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید که چه مقدار هزینه خواهید کرد حال به مجلات و نشریات دکوراسیون داخلی سر بزنید و با توجه به قیمت هایشان مدل هایی که با فضا و دکوراسیون خانه شما همخوانی بیشتری دارند را انتخاب کنید. جنس پارچه های رو مبلی بسیار در کیفیت و استحکام مبلمان تاثیر دارد و علاوه بر این میزان راحتی و سفتی مبلمان را هم تحت تاثیر قرار می دهد و هرچه پارچه های مبل باکیفیت تر باشد و گران تر شود قیمت مبل هم بالا می رود، البته در مبل های سلطنتی علاوه بر پارچه، نوارهای تزئینی و یراق ها و… را هم باید در نظر بگیرید که خوب چسبیده باشد و تمیز و مرتب روی مبل نصب شود.

 

هنگام چه کارهایی انجام دهید

مهم ترین کاری که هنگام ن مبلمان باید انجام دهید این است که باید حتما روی مبل بنشینید و آن را امتحان کنید و قطعا با اولین تکیه ای که به مبل می دهید میزان راحتی آن دستتان می آید یا اگر استحکام خوبی نداشته باشد حتما متوجه آن خواهید شد. هنگام حتما در مورد انتخاب تان مطمئن شوید چون حمل ونقل آنها کار سختی است و در صورتی که بخواهید آنها را مرجوع کنید باید حتما با نده هنگام در مورد این احتمال توافق کنید، چرا که ممکن است هنگام حمل مبلمان آسیب ببیند. دقت کنید که تا حد ممکن مبلمانی که می گارانتی داشته باشد


علم روز مبلمان ,راحتی ,هنگام ,حتما ,پارچه ,مورد ,مبلمان چوبی ,مبلمان راحتی ,هنگام ,باید حتما ,انجام دهید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

درج آگهی رایگان خرید اینترنتی تفریحات سالم 2 آموزش نرم افزار ROCSCIENCE ،UDEC ،FLAC معرفی کالا فروشگاهی کــره مــوویــز عکس های جدید اینترنت دیجی کار cebookPas shop