اولفین الیاف مصنوعی است که با نام پلی پروپیلن شناخته شده است. این جنس استفاده های متعدد تجاری و خانگی دارد که یکی از این استفاده ها بافت فرش یا موکت است. تولید کنندگان و ندگان موکت از هر دو نام برای معرفی موکت الفین استفاده می کنند بنابراین اگر هر یک از نام های اولفین یا پلی پروپیلن را شنیدید بدانید که هر دو به یک نوع موکت اشاره دارند.

در قیاس با سایر الیاف مصنوعی ، اولفین انعطاف پذیری بیشتری دارد. این بدین معناست که اگر زیر پا قرار بگیرد و ظاهرش تغییر کند دوباره به حالت قبل باز نمی گردد. به همین دلیل است که این نوع موکت را اغلب به شکل موکت بربر و لوپ پایل خواهید یافت چرا که اولفین در صورت بافته شدن استحکان بیشتری دارد تا آزاد ماندن به شکل کات پایل . اولفین از نظر ظاهری و بافت به موکت پشمی شبیه است اما مقاومت و جلوه آن را نخواهد داشت.

موکت الفین ؛ مقاوم در برابر آب | زت کارپت

مزایای موکت الفین

  • قیمت مقرون به صرفه اولفین نسبت به سایر الیاف غیرطبیعی نظیر نایلون و پلی استر ارزانتر است چرا که تولید آن هزینه کمتری دارد.
  • زیر نور آفتاب تغییر رنگ نمی دهد.
  • به دلیل جنس الیافی که دارد اغلب مقاوم در برابر آب است، بدین معنا که اگر روی آن چیزی ریخته شود خیلی زود خشک می شود و به محلی برای جمع شدن میکروب و آلودگی هایی که در اثر راکد ماندن آب بوجود می آیند تبدیل نمی شود.
  • در برابر لک شدن مقاوم است. (این قابلیت شامل لکه های چربی و روغنی نمی شود.)
  • متنوع است.

معایب موکت الفین

  • نامناسب برای اماکن پرتردد. این موکت در برابر راه رفتن های زیاد ، بخصوص با کفش ، مقاوم نیست و زود آسیب می بیند. به همین دلیل اغلب توصیه می شود از این موکت در اتاق خواب استفاده شود.
  • برای قرار گرفتن اشیاء سنگین و مبلمان مناسب نیست. با توجه به مقاومت پایینی که این نوع موکت دارد، قرار گرفتن طولانی مدت اشیاء سنگین نظیر مبلمان به روی آن موجب می شود جا بیندازد و آسیب ببیند. همچنین جا به جا کردن این اقلام روی موکت الفین دشوار است.
  • اولفین نسوز نیست. این جنس موکت خیلی زود آتش می گیرد و در برابر حرارت مقاوم نیست. اگرچه آتش گرفتن موکت الفین به معنای آتش سوزی در منزل شما نخواهد بود چرا که موکت الفین به دلیل جنس نایلونی که دارد در اثر حرارت ذوب می شود و آسیب می بیند اما موجب پراکنده شدن آتش نخواهد شد. بنابراین اگر در خانه سیگار می کشید یا ممکن است موکت در برابر حرارت قرار بگیرد ، بهتر است به دنبال موکت ضدحریق یا نسوز باشید.

آیا موکت الفین مناسب حیوانات خانگی است؟

اغلب موکت هایی که از الیاف نایلونی ساخته شده اند به دلیل مقاوم بودن در برابر لک و مقرون به صرفه بودن برای خانه هایی که کودک و حیوان خانگی دارند مناسب اند. اولفین دومین جنس موکت محبوب در بازار است که اغلب بعنوان یک نوع موکت ارزان شناخته شده است اما می تواند انتخاب خوبی برای اتاق خواب کودک یا جایی که حیوان خانگی تردد دارد باشد. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بافت حلقه ای آسیب پذیری بیشتری در برابر ناخن حیوانات دارد و ممکن است با گیر کردن به ناخن حیوان خانگی پاره شود. در چنین مواقعی هر چه پایل موکت کوتاه تر باشد مقاومت بالاتری خواهد داشت.

آیا برای تمیز کردن موکت الفین به جاروبرقی خاصی نیاز است؟

به طور کلی برای تمیز کردن و جارو زدن اولفین به جاروبرقی خاصی نیاز نیست اما باید در نظر داشته باشید تمیز کردن موکت باید به طور مداوم انجام شود تا آلودگی در آن جمع نشود. هرچند موکت الفین اغلب به شکل بافت بربر یا لوپ است که در خود آلودگی را جمع نمی کند، اما انتخاب یک جاروبرقی باکیفیت که مکش خوبی داشته باشد و بتواند گرد و غبار را به خوبی جمع آوری کند پیشنهاد می شود.

 

منبع: شرکت زت کارپت


طراحی داخلی موکت ,الفین ,اولفین ,برابر ,مقاوم ,دلیل ,موکت الفین ,حیوان خانگی ,تمیز کردن ,داشته باشید ,برابر حرارت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله خبری نوین نیوز خرید اینترنتی chideman24 تخفیف دونی شرکت اینتن کارآفرینی عصر ارتباطات لی موزیک وب سایت چاپی •°¯`•. ♥ MuBe ♥ .•´¯°•